O nas

Czyszczenie Regeneracja Przywracanie filtra cząstek stałych DPF/FAP/SCR

Firma Czyścimy DPF stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na profesjonalną i kompleksową obsługę filtrów cząstek stałych i katalizatorów.

Zgodnie z coraz bardziej odpowiedzialną polityką ekologiczną koncernów samochodowych i zaostrzaniem przepisów dotyczących emisji spalin, od ponad 20 lat w pojazdach mechanicznych – zarówno z silnikami diesla jak również benzynowymi – montowane są specjalistyczne filtry mające za zadanie wychwytywanie szkodliwych dla środowiska i ludzi substancji powstających w wyniku procesu spalania paliwa.

Naturalnym skutkiem upływu lat jest stopniowe zmniejszanie drożności filtrów prowadzące z czasem do ich całkowitego zapchania, a w efekcie często mechanicznego uszkodzenia obudowy. To z kolei może prowadzić do dużo poważniejszych i przede wszystkim droższych zniszczeń w pozostałych elementach związanych z układem wydechowym. W takim przypadku pechowemu użytkownikowi zostaje tylko kosztowna wizyta w serwisie i wymiana części na nowe, która często w przypadku starszych pojazdów, mogą przekroczyć wartość całego auta.

Jako rozwiązanie powyższego problemu niektóre osoby decydują się na fizyczne usunięcie filtra co jest tylko pozornym rozstrzygnięciem problemu – ponieważ o ile nie uszkodzimy silnika – to po takim zabiegu możemy nie otrzymać pozytywnego wyniku przeglądu technicznego lub w przypadku kontroli policyjnej zostaniemy ukarani mandatem w wysokości nawet 500 zł.

Nasze rozwiązanie

By uniknąć kosztownych wymian i napraw proponujemy Państwu wypracowaną przez wiele lat i obecnie najskuteczniejszą dostępną na rynku dwukierunkową metodę regeneracji filtrów DPF/FAP/SCR. Dzięki naszemu zespołowi specjalistów z zakresu elektroniki i mechaniki pojazdowej, który pracuje na zaprojektowanych przez nas, a uznanych w całym kraju maszynach czyszczących możemy być pewni jakości naszych usługo co też zostaje zawsze potwierdzone odpowiednim Certyfikatem i Gwarancją.

Dlaczego My

0 %
skuteczności usługi

i nawet

0 %
pierwotnej sprawności filtra

Nasze atuty

Zalety naszej metody

Najczęstsze Pytania

Niestety tak. Obecnie coraz bardziej rygorystyczne normy w zakresie spalania, downsizing silników i delikatność konstrukcji doprowadziły do sytuacji w której z uszkodzonym filtrem trafiają do nas nawet roczne pojazdy. Wiele zależy od stylu jazdy, od sposobu użytkowania pojazdu, ale równie dużą rolę odgrywa też kondycja silnika i jego ewentualne defekty. Sam filtr DPF/GPF/FAP/SCR to niejako „sitko” wyłapujące efekty spalania i ogólnej pracy jednostki napędowej. Stąd tak ważna jest regularna i specjalistyczna weryfikacja całości układu w celu szybkiego wychwycenia ewentualnych problemów i uniknięcia niepotrzebnych kosztów.

  • Nieprzyjemny zapach z nawiewów
  • Utrata mocy pojazdu
  • Zwiększone obroty silnika na postoju
  • Przechodzenie silnika w tryb awaryjny
  • Błąd P2463 lub błąd P2002

To nie wyłączne, ale jedne z najczęstszych objawów, że Twój filtr DPF/GPF/FAP/SCR nie jest w optymalnej kondycji. W przypadku wystąpienia, którychkolwiek z nich zachęcamy do kontaktu z naszym serwisem w celu komputerowej diagnostyki problemu i ustalenia jego przyczyny.

Oprócz ogólnego obniżenia komfortu jazdy związanego z pogorszeniem pracy silnika, jazda z zapełnionym filtrem może doprowadzić nie tylko do unieruchomienia pojazdu poprzez krytyczne błędy silnika, ale co gorsza do często nieodwracalnych i bardzo kosztownych uszkodzeń jednostki napędowej lub samego filtra.

Pojazdy wyposażone w omawiany filtr posiadają automatyczną procedurę jego wypalania po spełnieniu odpowiednich parametrów pracy silnika. Zwykle odbywa się to bez wiedzy Kierowcy w trasie, a w przypadku pojazdów używanych głównie w mieście polega ona na osiągnięciu odpowiedniej temperatury poprzez zwiększenie obrotów na postoju i próbę wypalenia. Takiej procedury absolutnie nie należy przerywać.

Jednorazowe przerwanie automatycznej procedury wypalania to jeszcze nie koniec świata. Jednak po ponownym uruchomieniu pojazdu należy niezwłocznie udać się na ok. 30 minutową przejażdżkę po drodze na której będzie można utrzymać wyższą prędkość i korzystać niższego biegu niż standardowo w celu „wygrzania” układu.

W przypadku używania pojazdu głównie w mieście, częstej jazdy na niskich obrotach lub po prostu zużycia filtra procedura wypalania może stać się notoryczna i uciążliwa w użytkowaniu. W takim wypadku należy niezwłocznie skontaktować się z z naszym serwisem w celu komputerowej diagnostyki filtra i w przypadku jego przepełnienia – regeneracji zanim będzie za późno.

Choć niektóre pojazdy dają teoretycznie możliwość stopnia zapełnienia filtra, to niestety nie zawsze jest ona wiarygodna ponieważ w przypadku uszkodzenia czujnika dane mogą być przekłamane. W celu faktycznego ustalenia poziomu zapełnienia filtra i jego ogólnej kondycji zachęcamy do odwiedzenia naszego serwisu i sprawdzenia filtra „od ręki” przez naszego Specjalistę za pomocą odpowiedniego urządzenia.

Nie – i to aż z 2 powodów:

  1. Zdrowie – dzięki filtrom DPF/GPF/FAP/SCR do atmosfery dostaje się mniej szkodliwych i rakotwórczych substancji dzięki czemu dbamy nie tylko o środowisko w którym żyjemy, ale przede wszystkim o własne zdrowie
  2. Prawo – z prawnego punktu widzenia pojazd jest dopuszczony do ruchu tylko wtedy, kiedy jest zgodny z homologacją, a ta m.in. przewiduje obecność filtra cząstek stałych oraz spełnianie konkretnych norm spalin. W związku z tym, usunięcie filtra DPF/GPF/FAP/SCR powoduje niezgodność z homologacją i taki pojazd nie powinien być dopuszczony do ruchu. Co więcej, właściciel takiego pojazdu może być ukarany za nadmierne zanieczyszczanie środowiska. Dokładnie tego zagadnienia dotyczy słynna policyjna akcja „SMOG”.

W związku z powyższym CzyścimyDPF oferuje nie tylko bieżącą diagnostykę i regenerację, ale również przywracanie i montaż usuniętych filtrów DPF/GFP/FAP/SCR.

Niezależnie od tego jak użytkujemy nasz pojazd, przynajmniej raz w roku warto wykonać diagnostykę filtra. Nawet jeśli zwykle nie jeździmy po mieście, a pokonujemy długie trasy to i tak nie daje gwarancji skutecznego opróżnienia filtra, a wręcz może być dużo bardziej dotkliwe, gdy setki kilometrów od domu samochód stanie na środku drogi.

Diagnostyka filtra DPF/GPF/FAP/SCR to koszt kilkudziesięciu złotych raz na rok i może być wykonana „od ręki” z uwzględnieniem dalszych działań zapewniających spokój w trasie i w razie ewentualnej kontroli Policji.